02 January 2011

20th ♥








 ahaaaa. ini pic 1 January 2011. *wink. hangout with my gfs jep. hua3. okey. 2011. so , maknenye secara tak langsung aku da jadi 2o tahun lah kan.wujudkah istilah 19 tahun setengah ?haha. memanglah tak sampai birthday lagi, tapi still org akan pandang kite dengan pandangan belia berumur 2o tahun.

haaa, mungkin akan ramai  kate :" aku tanak jadi 2o tahuuunn ! " " habes laaaa aku kene jadi matangg :<" " takboleh aa nak maen2 agy ni" "aku taknak ngaku 20 smpai besday" huhu. Well, at some point, mmg cm taleh deny aku pon rase gitu ohh. tapi tapi, bile aku pikir balek, eh eh , 2o tak laa tue mane ponn. its more an indicator to what u have done in life. dah 20 tahun kau hidup ni budak, so ape kau je yang kau da achieve ? blerghhh. tajam tak tajaam soalan cmtu ? :<

Perasaan untuk " tidak mahu dewasa" itu mmg akan sntiasa ada. kenapa ? kerana kite tahu, makin besar umur kite, makin besar tanggungjawab kite. Dan masa tidak pernah berhenti. Namun jika kita stay macam ni jep , apelah sangat kite dapat? hidup hanye dipenuhi dengan main2, sendagurau dan angan2. Best ke cmtu ? Puas sangatlah diri cmtu ? pfftt. hahaha, okey nada bacaan mcm tak best:D

aku rase, disebabkan umur kite sudah meningkat ni, kite kenelah jadi matang dengan kehidupan. Dah takleh duk bwk ketiak mak lagii. dah takleh harap itu ini lagi. kene belajar try buat sendiri, nnt da besaaar betul sangat, tade sape nak buat kan tuk kite dah. So start from now kenelah set mind. Dan kite mesti aware satu perkara. dalam menempuh hari2 penuh kedewasaan ini, ade banyak ujian dan dugaan akan turut serta. masa tu lah nilai kita akan teruji. kite tak seharusnye pandang ke belakang dan mengelak dari semua itu. kalau nak pon dah memang tak boleh. pandanglah ke hadapan dan hadapi semuenaye dengan ketabahan dan kesabaran . Insya Allah, pasti Allah tunjukkan jalan :)

hah. satu lagi perkara bile da masuk 2o tahun ni. this is only a beginning . kalau ada mereka2 yang pernah jatuh kaladulu, jangan mengalah, bangkit bangun dan teruskan perjalanan. Ini bukan mase tuk kite bermaen2 dan berfoya2 lagi, tapi inilah mase tuk kite merancang masa depan kite. Dengan adanye perancangan, InsyaAllah kita akan berjalan di laluan yg betul, tidak tersasar. Tanpanye, kemungkinan kita tidak tahu apa dan untuk apa kite lakukan satu2 bnde tu. Contohnye, aku ni ha tga belajar biotech. aku rancang, dalam 4 tahun lagi aku nak sambung master then gi oversea bla bla bla *macam lah kau nak tahu sangat*. so at least aku boleh la strive n focus belajar rerajen pikiaq nak master tuu. Cube aku tade impian tu laaah. then, mesti aku cm melaluuuut. tuang kelas ,tak siap assgnment blablabla...*sure kau pakar bab2 cmni aku takyah ckp*  haaaa. cmtu lah:)

Itu dr segi pencapaian akademik diri. bagaimana pula dengan sahsiah ? ibadah ? ahaaaa. ituu, anda pikir la sendiri. semestinye lah kite nak lagi baik dari semalam dan yg terbaek dr ladang. tapi, cakap tak serupe bikin apa barang derrr ? heee. Jadi, marilah same2 kite memantapkan diri kite sbg  seorang mahasiswa Islam ; yang terbaek serta matang dari segala segi, samaada akademik, sahsiah dan peribadi.

assalam :)

No comments: