26 May 2010

ini akma

akisah ini tiada kaitan ng idop dan mati.sebelum itu ,saya harap para pembaca harap2 dapat buka hati dan mindaaa. saya menulis ini tanpa diskrimanasi atau kerusi.hanya thoughts sahaja.blogger-emoticon.blogspot.com



ini akma.

namun, hati die tergerak sdikit demi sdikit untuk bertudung.


alhamdulillah,dapat hidayah.akhernye dye bertudung tutup semua

tapi zaman berubah,akma berazam membuat stail baru untuk tudung.

dan die berjaya mereka tudung yang sgt sng dipakai oleh wanita sejagat.
yey !

THE END.

************************************************
hahaha
terhiburrr tak cerita pendek saya tadi?
okey
tammat.
blogger-emoticon.blogspot.com
MULA

aritu, saya saje2 facebook walking. then sesaje la menyinggah fb senior saya di sekolah dulu. saya tahu die freehair. say saja lah ingin melihat perkembangan dia ini. yelah, pernah bergurau senda ketawa sesame dahulu. rindu pula. lalu saya pun klik ikon muke die. and to my amazement, dia kembali bertudung ! praise be to ALlah. mule-mule saya tidak pasti. tapi apabila saya melihat semua gambar2nya, ya, mmg dia bertudung. tudung ekin. saya gembira sangat. dan saya terpikir sesuatu ~~~~

saya terpikir:
agak- agaknya, sapelah pengasas tudung ekin ini ye ,ataw kami panggil, tudung segera. handy,senang sarung,tak leceh. lihat,yang tak pakai tudung pun mula mahu pakai tudung. rase-rasenye, mesti besar pahala org yg cipta tudung2 ni. sebab dengan rekaan yang co0l itu, ramai da nak berhijrah untuk menutup aurat. ketepikan dahulu niat si pemakai atau kepanjangan tudung itu. yang paling penting , mereka ada usehe ke arah itu. niat itu jika hendak berfesyen,lama-lama akan berubahlah kerana Allah ,insyaAllah. lagipun, who can tell niat seseorang. hanya DIA yang tahu. kita manusia hanya melihat luaran.

mungkin juga,design tudung yang senang pakai dan tak buang masa mmbuatkan ramai sudah mahu berhijrah, tahniah cikpereka . dan tahniah si penghijrah ! anda telah maju satu langkah ke arah melaksanakan perintah NYA. pasti bukan senang hendak berubah.tapi pasti bukan calang-calang mereka yang terkerah ini.percayalah, God will reward us according to the best of our action. maka,kita sbg manusia,hanya perlu berusaha.

saya tidak membenci rakan2 saya yang freehair. apatah lagi hendak menghina. saya tiada hak iuu.saya juga tiada hak untuk menghukum.siapa saya? hanya seorang hambaNya dan seorang manusia biasa juga.sama seperti dia dan kamu. namun begitu,itu tidak bererti saya menyokong. cumenya, saya yakin, yang memegang hati-hati manusia ini hanyalah yang MAHA KUASA. yang membolak-balikkan hati kita ini tiada lain melainkan Dia. jadi saya hanya mampu berdoa sahaja. moge2 rakan-rakan saya ini diberikan hidayah.dibukakan hatinya. selain dari itu, apa yang mampu saya lakukan adalah menjaga hubungan baik dengan mereka. mana tahu, dengan kemesraan saya itu juga boleh menjadi satu dakwah? ya, kita mana tahu.kita juga tidak tahu ujian apa yang diturunkan oleh ALLAH untuknya. mana tahu jika kita pula yang menghadapi ujian itu.pasti lebih baik jika kita boleh menjadi pembimbing kepada mereka.

point post ini adalah, saya kagum bagaimana manusia boleh berubah sekelip mata. setiap kali pun saya tetap terpegun.either way. tapi untuk post ini, saya rase kagum cmane kemudahan itu dpt menarik balik mereka untuk melaksanakan amar makruf. dgn ciptaan2 terbaru yg memudahkan , smkin org rase nk apply Islam ini mudah.tidak susah.
walaupun,memang Islam itu sendiri mudah.kesimpulannya, kita adalah kita. tapi tak semestinya kita kena kekal dengan "diri" kita itu. baik dan tidak baik masih ada sempadan. dan kita tidaklah boleh menghukum seseorang itu melalui luaran sahaja. Dia lebih tahu. Serahkan kepadaNya. Wallahua'lam.

harap-harap anda dapat sesuatu :)
blogger-emoticon.blogspot.com

p/s: moge akhernye nanti kite semua dapat jadi begini~ ameen.blogger-emoticon.blogspot.com

No comments: