10 September 2010

satu purnama

sudah sebulan . sebulan. satu purnama, 30 hari. aku melalui hari2 yang penuh mendugakan. baik diri aku atau nafsu ku. aku diuji dengan bemde yg aku paling lemah. ya, aku mengaku. aku tidak sepenuhnya bermujahadah. kalau nak kire, ade dalam 30 peratus kot. astaghfirullah. aku tahu. i can do better than this. yes, dugaan dahulu berbeza dgn tahun ni. dalam bab ibadat, ade dalam 70 peratus aku dapat laksanakan apa yang aku rancang. alhamdulillah . terimakasih Tuhan kerana memberi kekuatan. keseluruhannya, aku rase, care hidup aku macam bercampur2 pula antara haq dan batil. huhu. batil means here, things yang menggugat iman aku the most. astaghfirullah ! mane pendirian kau ohh maslin . aishh.

ramadhan, aku mmg sgt berharap untuk membaiki diri ku dalam hari hari mu. lagilagi dalam mengutip rahmatnya. ya, aku berjaya usahakan. tapi dari satu lagi satu sisi, aku gagal. aku gigih menggapai RahnatNya, pada masa yang same, aku tidak kental menolak ajakan nafs yang melekakan. ibarat tambah satu, tolak satu..sifar. masya Allah ! ya Rabb, jangan kau jadikan pahala pahala ku debuu,sungguh aku memerhatikan :(

baca blog hilal asyraf, he said " semoga sepanjang tahun ini kamu berada dalam kebaikan". bukan dalam ramadhan sahaja. ya,, itu yang aku harapkan. moge2 apa yang aku dapat, walau secebis kuman dapat aku tuai , lalu menjemput ketaqwaan yang lebeh lagi. insyaAllah. aku tersedar kini, aku terjaga kini. moge moge tahun ini, aku dililmpahi kebaikan dari MU Tuhan. insyaAllah .

...

aku kire, Ramadhan ini yang terbaek, walau segale ape yg aku muntahkan di atas.
kerana aku sedar nilai sebenar bulan ini. alhamdulillah mgkin kerana tarbiyah yang aku terima , membuka hati dan mataku,
nak cte 20 rakaat teraweh, 2 kali je. satu di masjid negare,satu di masjid uia. mmg axbyk kali. tapi ia bemaknaa. berbanding byk2 kali tapi hapak aku xtahu mnde. hohoho. :). then, aku kejar sahur. dulu minum air xsahur pon aku xkesa, pehh. rugi free !. huu. bukankah dalam sahur itu punya . alhamdulillah . alhamdulillah. alhamdulillah. mmg tak terhingge nikmat Kau ni Tuhan. cume aku memerhatikan atau tidak sahaja. mmg ade sudut yg maseh tempang. ya, aku msti buat sesuatu. baru bermakna ramadhan yang baru sahaja berlalu :)

No comments: