21 June 2009

tak penah perasan


Semalam g shopping kt jalan tar...
cam bse le kn...msti ade org minta2 derme niey
hmm...aku xkesa je nk kasi2.sbb ummi kate hrte kte bkn hrte kte sume,still ad bhgian tuk org len...
tapi bila direnung2kn balek en...
yg mnta2 ney salu umah anak yatim,,,skola tahfiz la,,makcik pakcik yg beragama islam tgh men muzik r.....
come to think of it,
why are there so0oo much poverty dat surrounds us,i mean muslim,skrg ney?
hey,,what happened?!
ne g org islam yg kaye2?? xnk tmbh pahale ke tlong skola2 yg prlu bntuan ney??
xpenah lak aku jalan2 jmpe sekumpulan org buta cine ke,,ataw umah kebajikan india ke..
(setakat ni la,kalo ade pon,,cm sket je)
huhu,,cm sdeyh la tgok dak2 yg edar2kn risalah ney...
org ramai yg lalu cm laaa prihatin bebenor..
kalo yg kasi tu cm britney spears laenla..sah2 memang jem,stuck kt jalan tar tu
huhu...(dasar org malaysia)
kalo aku bentangkn bnde neyh kt membe2 aku,,
pasti duet2 zakat akn disntuh oleh mreke..
hmm..pe da jd ek duet tu agknye yg byk2 tu??
huhuh..
aku xde la pndai sgt agme,,
xsalah aku,,zakat bey dberi kpd 6 golongan(if salah,tlong tgor eh)

-amil
-fakir miskin
-mualaf
-fisabilillah
*ouch,,2 ag xingt,,ngee~~sowy.

tu yg aku nk highlightkn yg kaler coklat tu ler..
hm..
xtawula..
aku nk cter mnde2 cmni pon bkn arif sgt pon,,takot silap ckp lak..
huhu...
papepon..
aku berdoa..
umat islam akn trus maju dlm memperjuangkn iman n islam sekaligus memantapkn agi barisan para jemaah di hadapan.(tah pe aku mrepek,ahaha)



kesal,
wondering,
max


.cnderahati pas sdekah kt sorg mkcik ney:D

No comments: